Інструкції з ОП в кабінеті біології

Інструкція з охорони праці для учнів у кабінеті біології

УЗГОДЖЕНО
Голова профкому
_________ Леоновець Н.А.
протокол № ____ від «__»___ 2019р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор Гімназії №9
__________ О.І.Євміна
Наказ №__ від "_"._.2019р.

Інструкція
з охорони праці № _______
Для учнів у кабінеті біології

(вступний інструктаж)
1. Загальні положення інструкції для учнів у кабінеті біології
1.1. Дана інструкція призначена для учнів, які займаються в кабінеті біології. До занять в кабінеті допускаються школярі, які ознайомилися з інструкцією з охорони праці для учнів у кабінеті біології (вступний інструктаж).

1.2. Дотримання вимог цієї інструкції з техніки безпеки для учнів у кабінеті біологіїо бов'язкове для всіх учнів, які працюють в кабінеті біології.

1.3. Учні повинні спокійно, не кваплячись, дотримуючись дисципліни та порядку, заходити та виходити з кабінету біології.
1.4. Учні зобов'язані дотримуватися даної інструкції з охорони праці для учнів у кабінеті біології, дотримуватися правил пожежної безпеки, знати місця розташування первинних засобів гасіння пожежі, місце знаходження медичної аптечки з набором необхідних медичних препаратів та перев'язувальних засобів для надання першої допомоги при травмах.
1.5. Не дозволяється присутність сторонніх осіб в кабінеті при проведенні лабораторно-практичних робіт без відома вчителя біології.
1.6. Не можна учням у кабінеті біології вживати їжу та напої.
1.7. Не захаращувати проходи портфелями, сумками, не пересувати навчальні столи та стільці.
1.8.
Фактори травмування учнів:
  • ураження електрострумом;
  • опіки кислотою або іншими органічними рідинами;
  • хімічні опіки при контакті з хімічними реактивами;
  • термічні опіки при неакуратній роботі зі спиртовками;
  • порізи та уколи рук при неправильному поводженні з лабораторним посудом, ріжучими та колючими предметами.
1.9. Заборонено учням приносити на урок сторонні предмети, щоб не відволікати і не травмувати однокласників.
1.10. Не приносити до кабінету біології, без вказівки вчителя, будь-які речовини.
1.11. Про кожний нещасний випадок, що стався, потерпілий або очевидець події повинен в обов'язковому порядку оперативно передати інформацію вчителю біології, який, у свою чергу, донесе повідомлення адміністрації навчального закладу. При несправній роботі устаткування, пристосувань та інструмента, необхідно негайно припинити роботу і повідомити вчителя біології.
1.12. Учні, які дозволяють собі невиконання або порушення інструкції з охорони праці у кабінеті біології, мають бути притягнуті до відповідальності, а з усіма іншими учнями проводиться позаплановий інструктаж з охорони праці.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи учнів у кабінеті біології
2.1. Вимоги до учнів перед початком роботи в кабінеті біології:
  • заходити до кабінету тільки після дозволу вчителя;
  • не вмикати електроосвітлення та електроприлади;
  • не відкривати самостійно кватирки, фрамуги, вікна;
  • підготувати робоче місце та навчальне приладдя до занять;
  • за вказівкою вчителя біології, надягти спеціальний одяг (бавовняний халат) і засоби індивідуального захисту;
  • перед виконанням роботи, учень повинен ретельно вивчити за підручником чи посібником порядок її проведення, зрозуміти хід її виконання.
2.2. Перед початком кожної лабораторної та практичної роботи, учні прослуховують інструктаж з правил безпечного проведення лабораторних робіт, експериментів.
2.3. Заборонено учням приносити до кабінету біології та використовувати в експерименті не призначені для цього речовини.
2.4. Учні мають дотримуватися дисципліни в кабінеті біології.
2.5. Учні мають точно виконувати всі вказівки вчителя біології.
3. Вимоги безпеки під час роботи учнів у кабінеті біології
3.1. Під час роботи учні зобов'язані виконувати всі вимоги цієї інструкції з охорони праці для учнів у кабінеті біології школи.
3.2.
Під час роботи в кабінеті біології учні повинні:
  • дотримуватися порядку та чистоти на робочому місці, не тримати на робочому місці сторонні предмети, прилади;
  • виконувати практичні завдання тільки в спеціальному одязі;
  • приступати до практичної роботи та кожного її етапу тільки після вказівки вчителя біології;
  • не проводити самостійно дослідів, не передбачених завданнями роботи;
  • використовувати прилади, обладнання та матеріали для досліджень у порядку, вказаному вчителем;
  • дотримуватися акуратності при роботі зі скляним посудом, микропрепаратами та іншими приладами;
  • дотримуватися акуратності при роботі з будь-якими хімічними реактивами, що використовуються у біологічних дослідженнях (кислоти, луги);
  • дотримуватися акуратності при роботі з будь-якими легкозаймистими речовинами, які застосовуються у біологічних дослідженнях (спирт тощо);
  • дотримуватися обережності при роботі з електричними приладами, що працюють під напругою, яка є небезпечною для життя;
  • користуватися спеціальним тримачем для пробірок (штативом);
  • не залишати без нагляду нагрівальні прилади;
  • не усувати самостійно несправності в обладнанні.
3.3. Про всі несправності в лабораторному обладнанні, травми, при поганому самопочутті, учень негайно повідомляє вчителя біології.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи в кабінеті біології
4.1. Після закінчення роботи учень збирає весь відпрацьований матеріал, хімічні реактиви, поміщає їх у спеціальний посуд і здає вчителю біології або лаборантові кабінету біології, наводить порядок на своєму робочому місці.
4.2. Учень здає всі прилади, реактиви, лабораторний матеріал, що залишилися, на зберігання вчителю біології або лаборантові кабінету біології.
4.3. Забороняється зливати в каналізацію розчини та органічні рідини. Їх зливають у спеціальний скляний посуд місткістю не менше трьох літрів, який щільно закривається кришкою, для подальшого їх знищення.
4.4. Не дозволяється виносити з кабінету біології будь-які речовини без дозволу вчителя.
4.5. Після закінчення роботи в кабінеті біології, учні мають зняти спеціальний одяг та ретельно вимити руки з милом.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. У разі виникнення аварійних ситуацій (пожежа, поява сильних сторонніх запахів) за вказівкою вчителя, учні швидко і без паніки мають залишити кабінет біології.
5.2. При раптовому захворюванні або поганому самопочутті необхідно повідомити вчителя біології.
5.3. Про розлив рідини або розсипання твердих реактивів необхідно повідомити вчителя, не дозволяється прибирати самостійно.
5.2. При розбитті лабораторного посуду або скляних приладів, не слід збирати їх осколки незахищеними руками, в цих випадках передбачається використання щітки та совка.
5.3. Якщо учнем отримана травма, треба негайно сказати про це вчителю біології, який, у свою чергу, повинен оперативно надати першу допомогу потерпілому, повідомити про подію адміністрації навчального закладу та, при необхідності, забезпечити відправку постраждалого до найближчого медичного закладу.
Посадову інструкцію вчителя розробив:
«___»_______20___р. __________ (______________________)
З посадовою інструкцією ознайомлений (а), один екземпляр отримав(ла) та зобов'язуюсь зберігати його на робочому місці.
«___»_______20___р. __________ (______________________)


Інструкція з охорони праці при проведенні демонстраційних дослідів з біології

УЗГОДЖЕНО
Голова профкому
_________ Леоновець Н.А.
протокол № ____ від «__»___ 2019р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор
Гімназії №9
__________ О.І.Євміна
Наказ №__ від "_"._.2019р.

Інструкція
з охорони праці № _______
При проведенні демонстраційних дослідів з біології

1. Загальні вимоги охорони праці при проведенні демонстраційних дослідів з біології
1.1. До проведення демонстраційних дослідів з біології можуть бути допущені тільки вчителі, які пройшли попередній і черговий медичні огляди, вивчили цю інструкцію з охорони праці при проведенні демонстраційних дослідів з біології, пройшли вступний інструктаж з охорони праці.
Учні до проведення демонстраційних дослідів не допускаються.

1.2.
Небезпечними факторами при проведенні дослідів з біології можуть бути:
  • можливість отримати хімічні опіки при необережному поводженні зі спиртовками;
  • небезпека виникнення порізів і уколів рук при недбалому поводженні з лабораторним посудом, ріжучим та колючим інструментом;
  • ймовірність отруєння отруйними рослинами, грибами і отруйними речовинами.
1.3. Згідно з інструкцією з техніки безпеки при проведенні демонстраційних дослідів з біології для запобігання виникненню пожежі, кабінет біології слід обладнати первинними засобами пожежогасіння. У доступному місці повинні бути розміщені: вогнегасник пінний і вуглекислий, ящик з піском, а також медична аптечка для надання первинної допомоги потерпілим.
1.4. У разі отримання травми слід надати першу допомогу потерпілому, повідомити про це адміністрацію школи, при необхідності організувати звернення потерпілого до найближчого медичного закладу.
1.5. Після проведення демонстраційних дослідів слід обов'язково ретельно вимити руки з милом.
1.6. Під час роботи необхідно дотримуватися всіх вимог інструкції з охорони праці при демонстраційних дослідах з біології в кабінеті біології школи.
2. Вимоги охорони праці перед початком демонстраційних дослідів
2.1. Перед початком проведення демонстраціних дослідів слід підготувати необхідне для проведення дослідів обладнання, інструменти, препарати, оцінити їх справність, перевірити цілісність лабораторного посуду та приладів із скла
2.2. Перевірити наявність та справність первинних засобів пожежогасіння, а також укомплектованість медичних аптечок необхідними медикаментами і перев'язувальними засобами.
2.3. Проводити демонстраціні досліди небхідно, попередньо надівши спеціальний одяг, за необхідності, використовувати засоби індивідуального захисту.
3. Вимоги охорони праці під час демонстраційних дослідів з біології
3.1. Під час проведення демонстраційних дослідів з біології необхідно дотримуватись даної інструкції з охорони праці при проведенні демонстраційних дослідів у кабінеті біології школи.
3.2. При використанні в роботі ріжучих і колючих інструментів (скальпелів, ножиць тощо) слід дотримуватися обережності, акуратно брати інструменти тільки за ручки, неприпустимо направляти їх загострені частини на себе або на школярів.
3.3. Дотримуватися обережності при виконанні робіт з використанням лабораторного посуду і приладів із скла. Тонкостінний лабораторний посуд необхідно закріплювати в затискачах штативів обережно, злегка повертаючи навколо вертикальної осі або переміщуючи вгору-вниз. Щоб уникнути можливого отримання порізів пальців, слід брати предметні скельця за краї.
3.4.
При користуванні спиртівкою для нагрівання рідин, слід обов'язково дотримуватись акуратності:
  • берегти одяг і волосся від займання;
  • не запалювати одну спиртівку від іншої;
  • не витягувати із спиртівки після її запалювання пальник з гнотом;
  • не задувати полум'я ротом, а гасити, накривши спеціальним ковпачком.
3.5. При нагріванні рідини у пробірці або колбі, необхідно брати спеціальні тримачі (штативи), отвір пробірки або шийку колби ні в якому разі не направляти на себе і на учнів, не нахилятися над судинами і не заглядати всередину.
3.6. Під час нагрівання скляних пластинок, слід спочатку рівномірно прогріти всю пластинку, а потім тільки вести місцевий нагрів.
3.7. Кип'ятіння гарячих рідин на відкритому вогні суворо забороняється.
3.8. Дотримуватись обережності при поводженні з лабораторним посудом та скляними приладами, не кидати, не вдаряти їх.
3.9. Використовуючи розчини кислот і лугів, треба наливати їх тільки в скляний посуд, не допускаючи попадання їх на шкіру, очі та одяг.
3.10. Працюючи з твердими хімічними реактивами, не можна брати їх незахищеними руками, ні в якому разі не пробувати на смак, а для проведення досліду набирати лише неметалевими спеціальними ложечками.
3.11. Необхідно дотримуватися обережності при роботі з вологими та сухими препаратами, неприпустимо давати учням торкатися руками або нюхати отруйні рослини, гриби і колючі рослини.
3.12. Під час роботи необхідно підтримувати порядок на демонстраційному столі, не захаращувати його сторонніми предметами.
4. Вимоги охорони праці після закінчення демонстраційних дослідів у кабінеті біології
4.1. Необхідно привести в порядок робоче місце, прибрати в шафи лаборантської кімнати обладнання, прилади, інструменти, препарати.
4.2. Відпрацьовані водні розчини реактивів не можна зливати в каналізацію. Їх зливають у спеціальний скляний посуд місткістю не менше трьох літрів, який щільно закривається кришкою, для подальшого їх знищення.
4.3. Потрібно провітрити кабінет біології, зняти спеціальний одяг та ретельно вимити руки з милом.
5. Вимоги охорони праці в аварійних ситуаціях
5.1. У разі виникнення розливу легкозаймистих рідин і їх займанні, організувати вихід учнів з кабінету, повідомити про пожежу до найближчої пожежної частини за телефоном 101, приступити до гасіння осередку пожежі за допомогою наявних первинних засобів пожежогасіння.
5.2. У разі, якщо був розбитий лабораторний посуд або прилади зі скла, заборонено збирати їх осколки незахищеними руками, а використовувати для цього щіткута совок.
5.3. При отриманні травми, треба негайно надати потерпілому першу допомогу, повідомити про подію адміністрації навчального закладу та, при необхідності, забезпечити відправку постраждалого до найближчого медичного закладу.
Посадову інструкцію вчителя розробив:
«___»_______20___р. __________ (______________________)
З посадовою інструкцією ознайомлений (а), один екземпляр отримав(ла) та зобов'язуюсь зберігати його на робочому місці.
«___»_______20___р. __________ (______________________)

Інструкція з охорони праці для учнів при виконанні лабораторних робіт у кабінеті біології за допомогою мікроскопа

УЗГОДЖЕНО
Голова профкому
_________ Леоновець Н.А.
протокол № ____ від «__»___ 2019р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор
Гімназія №9
__________ О.І.Євміна
Наказ №__ від "_"._.2019р.

Інструкція
з охорони праці № _______
Для учнів при виконанні лабораторних робіт у кабінеті біології за допомогою мікроскопа

1. Загальні положення інструкції при роботі з мікроскопом
1.1. Ця інструкція з охорони праці призначена для учнів при виконанні лабораторних робіт за допомогою мікроскопа в кабінеті біології школи.

1.2.
Небезпеки при роботі з мікроскопом:
  • уколи частин тіла при недбалому поводженні з препаравальними голками;
  • порізи рук при недбалому поводженні з предметними і покривними скельцями.
1.3. При роботі з мікроскопом, пробірками, іншими виробами зі скла, учням слід дотримуватися вимог інструкції з охорони труда для учнів при виконанні лабораторних робіт за допомогою мікроскопа, інструкції з охорони праці при роботі зі скляним лабораторним посудом та іншими виробами зі скла з метою запобіганя травмування склом.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи з мікроскопом.
2.1. Учні уважно вивчають зміст і порядок виконання лабораторної роботи, безпечні прийоми її виконання.
2.2. Згідно з інструкцією з техніки безпеки для учнів при виконанні лабораторних робіт за допомогою мікроскопа перед початком кожної лабораторної роботи вчитель біології проводить інструктаж з учнями, навчає безпечним правилам поведінки під час виконання лабораторних робіт, експериментів. Не залишає учнів без нагляду на перерві перед уроком.
2.3. Перед початком лабораторної роботи учням необхідно надіти спеціальний одяг (бавовняний халат), при необхідності, використовувати засоби індивідуального захисту.
2.4. Учні готують робоче місце до роботи, звільняють його від сторонніх предметів, не захаращують проходи сумками і портфелями.
2.5. Учні мають ознайомитися з будовою та правилами роботи мікроскопа, впевнитися в його справності.
2.6. Учні повинні точно виконувати всі вказівки вчителя біології.
3. Вимоги безпеки під час роботи з мікроскопом.
3.1. Учень точно виконує вказівки вчителя біології при роботі з мікроскопом щодо дотримання порядку дій.
3.2. Учень дотримується обережності при роботі з препаравальными голками, предметними і покривними скельцями.
3.3. Учень не бере без дозволу вчителя біології мікроскоп, препарати та інше обладнання з інших робочих місць, не встає з робочого місця і не ходить по кабінету під час експерименту.
3.4. Учень не виносить з кабінету мікроскоп, предметні та покривні скельця, препаравальні голки, пінцети тощо.
3.5. Учитель біології не допускає знаходження в кабінеті сторонніх осіб під час проведення лабораторної роботи.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи з мікроскопом.
4.1. Після закінчення роботи учень збирає предметні та покривні скельця, препаравальні голки, пінцети. Необхідно протерти їх серветкою і покласти в призначені для них футляри. Потім здати все вчителю біології або лаборанту кабінету біології на зберігання.
4.2. Протерти об'єктив і окуляр мікроскопа серветкою, вивести мікроскоп з робочого стану, зачохлити і здати вчителю біології або лаборану кабінету біології.
4.3. Потрібно привести своє робоче місце в порядок, зняти спецодяг та ретельно вимити руки з милом.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях при роботі з мікроскопом.
5.1. У разі виникнення аварійних ситуацій (пожежа, поява сильних сторонніх запахів) за вказівкою вчителя, учні швидко і без паніки мають залишити кабінет біології.
5.2.
При виникненні аварійних ситуацій при роботі з мікроскопом:
  • зупинити виконання роботи;
  • повідомити про те, що трапилося вчителю біології, діяти за його вказівками;
5.3. При розбитті скляних приладів, не слід збирати їх осколки незахищеними руками, в цих випадках передбачається використання щітки та совка.
5.4. При пораненнях склом, потрібно видалити осколки з ранки (якщо в ній залишилися) і, переконавшись, що їх більше немає, змастити краї ранки йодом та накласти стерильну пов'язку.
5.5. При пораненнях препаравальною голкою, необхідно прикласти до місця поранення дезінфікуючу пов'язку та, у разі, якщо препаравальна голка мала іржу на поверхні, чи стикалася під час роботи з лабораторним матеріалом, звернутися до медпункту, щоб уникнути правцевих інфекцій.
5.6. Якщо учнем отримана травма, треба негайно сказати про це вчителю біології, який, у свою чергу, повинен оперативно надати першу допомогу потерпілому, повідомити про подію адміністрації навчального закладу та, при необхідності, забезпечити відправку постраждалого до найближчого медичного закладу.
Посадову інструкцію вчителя розробив:
«___»_______20___р. __________ (______________________)
З посадовою інструкцією ознайомлений (а), один екземпляр отримав(ла) та зобов'язуюсь зберігати його на робочому місці.
«___»_______20___р. __________ (______________________)

Інструкція з охорони праці для учнів при виконанні лабораторних робіт з біології

УЗГОДЖЕНО
Голова профкому
_________ Леоновець Н.А.
протокол № ____ від «__»___ 2019р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор
Гімназії №9
_________ О.І.Євміна
Наказ №__ від "_"._.2019р.

Інструкція
з охорони праці № _______
Для учнів при виконанні лабораторних робіт з біології

1. Загальні вимоги охорони праці при виконанні лабораторних робіт з біології
1.1. До проведення лабораторних робіт з біології можуть бути допущені учні з 6 класу, які ознайомлені з інструкціями з охорони праці, цією інструкцією з охорони праці при виконанні лабораторних робіт з біології, пройшли медичний огляд, не мають протипоказань за станом здоров'я.

1.2. Учні школи зобов'язані забезпечити дотримання правил поведінки, розкладу навчальних занять, а також встановлених режимів відпочинку та праці.
1.3.
Під час лабораторної роботи з біології на учнів можуть впливати наступні небезпечні та шкідливі фактори:
  • хімічні опіки при контакті з хімічними реактивами;
  • термічні опіки при неакуратній роботі зі спиртовками;
  • порізи та уколи рук при неправильному поводженні з лабораторним посудом, ріжучими та колючими предметами.
1.4. Згідно з інструкцією з охорони праці при виконанні лабораторних робіт з біології у кабінеті біології має бути укомплектована медична аптечка з набором необхідних медичних препаратів та перев'язувальних засобів для надання першої допомоги при травмах.
1.5. Учні зобов'язані дотримуватися даної інструкції з охорони праці для учнів при виконанні лабораторних робіт з біології.
1.6. Кабінет біології повинен бути обладнаний первинними засобами пожежогасіння, а саме: вогнегасниками хімічним пінним та вуглекислотним, ящиком з піском, негорючою ковдрою. Учні зобов'язані дотримуватися правил пожежної безпеки, знати місця розташування первинних засобів гасіння пожежі.
1.7. Про кожний нещасний випадок, що стався, потерпілий або очевидець події повинен в обов'язковому порядку оперативно передати інформацію вчителю біології, який, у свою чергу, донесе повідомлення адміністрації навчального закладу. При несправній роботі устаткування, пристосувань та інструмента, необхідно негайно припинити роботу і повідомити вчителя біології.
1.8. Учні зобов'язані дотримуватись порядку проведення лабораторних робіт в кабінеті біології, правил особистої гігієни, утримувати в чистоті робоче місце.
1.9. Учні, які дозволяють собі невиконання або порушення інструкції з охорони праці для лабораторних робіт у кабінеті біології, мають бути притягнуті до відповідальності, а з усіма іншими учнями проводиться позаплановий інструктаж з охорони праці.
2. Вимоги охорони праці перед початком лабораторних робіт з біології
2.1. Перед проведенням лабораторної роботи учням необхідно надіти спеціальний одяг (бавовняний халат), при необхідності, використовувати засоби індивідуального захисту (гумові рукавички, захисні окуляри).
2.2. Учням необхідно детально вивчити зміст і порядок виконання роботи, а також ознайомитися з безпечними прийомами її виконання.
2.3. Підготувати робоче місце до виконання роботи, прибрати всі сторонні предмети.
2.4. Провести візуальну перевірку справності обладнання, інструменту, а також цілісність лабораторного посуду.
3. Вимоги охорони праці під час лабораторних робіт з біології
3.1. Учням потрібно забезпечити точне виконання всіх вказівок учителя біології при проведенні лабораторної роботи, без його дозволу не можна виконувати самостійно ніяких дій.
3.2. При застосуванні ріжучих і колючих інструментів (скальпелів, ножиць, препарувальных голок та ін.) слід брати їх тільки за ручки, не направляючи загострені частини на себе і на своїх товаришів, класти ріжучі та колючі предмети на робоче місце необхідно загостреними кінцями від себе.
3.3. При роботі зі спиртівкою слід берегти одяг і волосся від можливості займання, не можна запалювати одну спиртівку від іншої, витягати з палаючої спиртівки пальник із гнотом, задувати полум'я спиртівки. Полум'я спиртівки дозволяється гасити тільки за допомогою спеціального ковпачка.
3.4. При нагріванні рідини у пробірці або колбі, необхідно брати спеціальні тримачі (штативи), отвір пробірки або шийку колби ні в якому разі не направляти на себе і на своїх однокласників, не нахилятися над судинами і не заглядати всередину.
3.5. Учні мають забезпечувати дотримання обережності при поводженні з лабораторним посудом та скляними приладами, не кидати, не вдаряти їх.
3.6. При виготовленні препаратів для розглядання їх під мікроскопом, слід обережно брати покривне скло великим і вказівним пальцями руки за край та акуратно опускати на предметне скло, щоб воно вільно лягло на препарат.
3.7. Використовуючи розчини кислот і лугів, треба наливати їх тільки в скляний посуд, не допускаючи попадання їх на шкіру, очі та одяг.
3.8. Працюючи з твердими хімічними реактивами, не можна брати їх незахищеними руками, ні в якому разі не пробувати на смак, а для проведення досліду набирати лише неметалевими спеціальними ложечками.
3.9. Щоб уникнути отруєнь та алергічних реакцій, не варто нюхати рослини і гриби, а також пробувати їх на смак.
3.10. У процесі роботи необхідно суворо дотримуватися всіх вимог даної інструкції з охорони праці при виконанні лабораторних робіт з біології.
4. Вимоги охорони праці після закінчення лабораторних робіт з біології
4.1. Потрібно привести в порядок своє робоче місце, повернути вчителю біології використане обладнання, прилади, інструменти, препарати, хімічні реактиви.
4.2. Відпрацьовані водні розчини реактивів не можна зливати в каналізацію. Їх зливають у спеціальний скляний посуд місткістю не менше трьох літрів, який щільно закривається кришкою, для подальшого їх знищення.
4.3. Провітрити кабінет біології, зняти спеціальний одяг та ретельно вимити руки з милом.
5. Вимоги охорони праці в аварійних ситуаціях при виконанні лабораторних робіт з біології.
5.1. У разі виникнення аварійних ситуацій (пожежа, поява сильних сторонніх запахів) за вказівкою вчителя, учні швидко і без паніки мають залишити кабінет біології.
5.2. Якщо під час виконання лабораторної роботи стався випадковий розлив легкозаймистих рідин або органічних речовин, потрібно швидко загасити відкрите полум'я спиртівки і повідомити про це вчителя біології, прибирати самостійно розлиті речовини не можна.
5.3. При розбитті лабораторного посуду або скляних приладів, не слід збирати їх осколки незахищеними руками, в цих випадках передбачається використання щітки та совка.
5.4. Якщо учнем отримана травма, треба негайно сказати про це вчителю біології, який, у свою чергу, повинен оперативно надати першу допомогу потерпілому, повідомити про подію адміністрації навчального закладу та, при необхідності, забезпечити відправку постраждалого до найближчого медичного закладу.
Посадову інструкцію вчителя розробив:
«___»_______20___р. __________ (______________________)
З посадовою інструкцією ознайомлений (а), один екземпляр отримав(ла) та зобов'язуюсь зберігати його на робочому місці.
«___»_______20___р. __________ (______________________)

Інструкція з охорони праці для учнів при проведенні практичних робіт з біології

УЗГОДЖЕНО
Голова профкому
_________ Леновець Н.А.
протокол № ____ від «__»___ 2019р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор
Гімназії №9
__________ О.І.Євміна
Наказ №__ від "_"._.2019р.

Інструкція
з охорони праці № _______
Для учнів при проведенні практичних робіт з біології

1. Загальні вимоги безпеки при проведенні практичних робіт з біології.
1.1. До практичних робіт з біології допускаються учні, які пройшли медичний огляд, інструктажі з охорони праці та з безпечних методів роботи, ознайомилися з інструкцією з охорони праці при проведенні практичних робіт з біології. Ці знання періодично перевіряються та закріплюються.

1.2. Проведення інструктажів та перевірка знань з питань техніки безпеки (охорони праці) здійснюються в межах навчальної програми та реєструються у відповідних журналах інструктажів.
1.3. Виконання даної інструкції з охорони праці при проведенні практичних робіт в кабінеті біологіїє обов'язковим для всіх осіб, які виконують практичні роботи в кабінеті біології.
1.4. Ретельно дотримуйтесь правил особистої гігієни і санітарних норм на робочому місці.
1.5. В кабінеті біології дозволяється проводити тільки ті експерименти, які передбачені навчальними програмами.
1.6. Згідно з цією інструкцією з охорони праці при проведенні практичних робіт з біологіїзабороняється виконувати роботи, не пов'язані із завданням або вказівкою вчителя.
2. Вимоги безпеки перед початком практичних робіт з біології.
2.1. Одягніть спецодяг, застебніть його на всі ґудзики, волосся сховайте під головний убір.
2.2. Звільніть робоче місце від усіх непотрібних для проведення роботи предметів і матеріалів.
2.3. Перевірте наявність і надійність посуду, приладів, інструментів, матеріалів, необхідних для виконання завдання
2.4. Починайте виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
3. Вимоги безпеки під час практичних робіт з біології.
3.1. Під час практичної роботи дотримуйтеся даної інструкції з охорони праці для учнів при проведенні практичних робіт в кабінеті біології.
3.2. Виконуйте тільки ту роботу, яку доручив учитель біології.
3.3. Користуючись спиртівкою, не задувайте полум'я, а гасіть його, накриваючи спеціальним ковпачком; не виймайте із спиртівки, після її запалювання, пальника з гнотом; не запалюйте одну спиртівку від іншої - все це загрожує пожежею.
3.4. При користуванні скальпелем, лезом для безпечної бритви, голкою, ніколи не направляйте ріжучі та колючі частини цих інструментів на себе, інших, щоб уникнути поранень.
3.5. Нагріваючи рідини в пробірці, користуйтеся тільки спеціальним тримачем для неї, а не паперовою смужкою. Щоб уникнути опіків, не направляйте отвір пробірки на себе або на інших.
3.6. Користуючись кислотами або лугами, наливайте їх тільки в скляний посуд. Кислоту вливайте у воду, а не навпаки.
3.7. При використанні порошкоподібних хімічних речовин, набирайте їх тільки спеціальною ложечкою (не металевою), не торкаючись до порошків руками. Пам'ятайте, що багато з цих речовин отруйні. Теж саме стосується добрив, які використовуються для підгодівлі рослин.
3.8. Всі рідини, які залишаються після проведення лабораторних занять з використанням хімічних речовин, зливайте в скляні чашки або склянки, спеціально для цього призначені (не зливайте їх у водопровідну раковину).
3.9. Акуратно поводьтеся зі скляним посудом. У разі, якщо вона розбивається, не збирайте осколки руками, а змітайте їх щіточкою у призначений для цього совок.
3.10. При виготовленні препаратів для розглядання їх під мікроскопом, дуже акуратно беріть скельце великим і вказівним пальцями правої руки за краї, розташуйте його паралельно предметному склу, яке ви тримаєте в лівій руці, в безпосередній близькості до нього, а потім випустіть скельце з пальців, щоб воно вільно лягло на препарат.
4. Вимоги безпеки після закінчення практичних робіт в кабінеті біології.
4.1. Приберіть своє робоче місце.
4.2. Не мийте скляний посуд милом, він стає слизьким і його легко впустити та розбити.
4.3. Після закінчення роботи обов'язково ретельно вимийте руки з милом.
4.4. Не виходьте з кабінету (класу) без дозволу вчителя.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. У разі виникнення аварійних ситуацій (пожежа, поява сильних сторонніх запахів) за вказівкою вчителя, учні швидко і без паніки мають залишити кабінет біології.
5.2. У разі виявлення несправностей у приладах, установках, негайно припиніть роботу і повідомте вчителя біології.
5.3. У разі травми або опік, відразу ж зверніться до вчителя біології, який, у свою чергу, повинен оперативно надати першу допомогу потерпілому, повідомити про подію адміністрації навчального закладу та, при необхідності, забезпечити відправку постраждалого до найближчого медичного закладу.
Посадову інструкцію вчителя розробив:
«___»_______20___р. __________ (______________________)
З посадовою інструкцією ознайомлений (а), один екземпляр отримав(ла) та зобов'язуюсь зберігати його на робочому місці.
«___»_______20___р. __________ (______________________)

Інструкція з охорони праці для учнів при виконанні лабораторних робіт з гербарним матеріалом

УЗГОДЖЕНО
Голова профкому
_________ Леоновець Н.А.
протокол № ____ від «__»___ 2019р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор
Гімназія №9
__________ О.І.Євміна
Наказ №__ від "_"._.2019р.

Інструкція
з охорони праці № _______
Для учнів при виконанні лабораторних робіт з гербарним матеріалом

1. Загальні положення інструкції з охорони праці при виконанні лабораторних робіт з гербарним матеріалом
1.1. Ця інструкція з охорони праці при проведенні лабораторних робіт з гербарним матеріаломпризначена для учнів шкіл при виконанні лабораторно-практичних робіт в кабінеті біології.

1.2.
Небезпеки при роботі з гербарним матеріалом:
  • алергічні реакції на сухий гербарний матеріал;
  • уколи шипами, колючками гербарних рослин при недбалому поводженні з ними;
  • попадання частинок гербарного матеріалу в очі та дихальні шляхи при пошкоджених гербаріях.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи з гербарним матеріалом.
2.1. Учень уважно вивчає зміст і порядок виконання лабораторної роботи та безпечні прийоми її виконання.
2.2. Перед початком кожної лабораторної роботи, вчитель біології проводить інструктаж з учнями відповідно до даної інструкції з охорони праці при виконанні лабораторних робіт, пов'язаних з гербарным матеріалом, навчає безпечним правилам поведінки під час лабораторних робіт, експериментів. Не залишає учнів без нагляду на перерві перед уроком.
2.3. Учень звільняє робоче місце від сторонніх предметів.
2.4. Учень перевіряє наявність та цілісність гербарного матеріалу, що застосовується в лабораторній роботі.
2.5. Учень повинен точно виконувати всі вказівки вчителя біології.
2.6. Не захаращує проходи сумками та портфелями.
3. Вимоги безпеки під час роботи з гербарним матеріалом.
3.1. Учень точно виконує вказівки вчителя біології при роботі з гербарним матеріалом.
3.2. Учень завчасно повідомляє вчителю про наявність у нього алергії на пил, частинки сухого гербарного матеріалу.
3.3. Учень приступає до роботи тільки тоді, коли переконався в цілісності гербарного матеріалу.
3.4. Враховуючи хиткість сухих рослин (гербаріїв), учень дотримується обережності в роботі з ними, щоб уникнути засмічення очей та потрапляння в дихальні шляхи частинок гербарію.
3.5. Не передавати гербарії один одному. Працювати з тим гербарієм, який видав учитель біології.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи з гербарним матеріалом.
4.1. Після закінчення роботи учень здає гербарний матеріал учителю біології або лаборанту кабінету біології на зберігання.
4.2. Після закінчення роботи учень наводить своєму робочому місці порядок.
4.3. Учень ретельно миє руки з милом.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях при роботі з гербарним матеріалом.
5.1. У разі виникнення аварійних ситуацій (пожежа, поява сильних сторонніх запахів) за вказівкою вчителя, учні швидко і без паніки мають залишити кабінет біології.
5.2. Якщо в учня спостерігається алергічна реакція на гербарій, він звільняється від виконання даної лабораторної роботи.
5.3. Якщо дрібні частинки гербарію засмітили око (очі), необхідно на око накласти стерильну пов'язку та відвести учня до медичного пункту школи.
5.4. Якщо дрібні частинки сухого гербарію потрапили в дихальні шляхи, необхідно дати учневі випити води, можливість відкашлятися.
Посадову інструкцію вчителя розробив:
«___»_______20___р. __________ (______________________)
З посадовою інструкцією ознайомлений (а), один екземпляр отримав(ла) та зобов'язуюсь зберігати його на робочому місці.
«___»_______20___р. __________ (______________________)

Інструкція з охорони праці при виконанні лабораторних робіт у кабінеті біології з вологими препаратами

УЗГОДЖЕНО
Голова профкому
_________ Леоновець Н.А.
протокол № ____ від «__»___ 2019р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор
Гімназія №9
__________ О.І.Євміна
Наказ №__ від "_"._.2019р.

Інструкція
з охорони праці № _______
При виконанні лабораторних робіт у кабінеті біології з вологими препаратами

1. Загальні положення інструкції.
1.1. Ця інструкція з охорони праці призначена для учнів при виконанні лабораторних робіт в кабінеті біології з вологими препаратами.

1.2.
Небезпеки при виконанні лабораторних робіт з біології з вологими препаратами:
  • отруєння шкідливими випарами при недбалому поводженні з вологими препаратами та їх пошкодженні при цьому;
  • порізи рук при недбалому поводженні зі скляною поверхнею вологих препаратів.
2. Вимоги безпеки перед початком виконання лабораторних робіт в кабінеті біології з вологими препаратами.
2.1. Учень уважно вивчає зміст і порядок виконання лабораторної роботи і безпечні прийоми її виконання.
2.2. Перед початком кожної лабораторної роботи, учитель біології проводить інструктаж з учнями згідно з інструкцією з техніки безпеки для учнів при виконанні лабораторних робіт в кабінеті біології з вологими препаратами, навчає безпечним правилам проведення лабораторних робіт, експериментів. Не залишає учнів без нагляду на перерві перед уроком.
2.3. Перед проведенням лабораторної роботи з вологими препаратами, учням необхідно надіти спеціальний одяг (бавовняний халат), при необхідності, використовувати засоби індивідуального захисту.
2.4. Учень звільняє робоче місце від сторонніх предметів.
2.4. Учень перевіряє наявність і цілісність вологих препаратів.
2.5. Учень повинен точно виконувати всі вказівки вчителя біології.
2.6. Не захаращує проходи сумками і портфелями.
3. Вимоги безпеки під час проведення лабораторних робіт з біології з вологими препаратами.
3.1. Учень точно виконує вказівки вчителя біології при роботі з вологими препаратами.
3.2. Учень має дотримуватися обережності при роботі з вологими препаратами, без потреби не переставляти їх з місця на місце, не передавати один одному і не брати вологі препарати з інших столів.
3.3. Учень приступає до роботи тільки тоді, коли він переконався в герметичності вологих препаратів.
3.4. Учень дотримується обережності при роботі з вологими препаратами, щоб уникнути ушкодження, тому що можна порізатися осколками скла або отруїтися шкідливими випарами формалинового розчину, в якому знаходиться досліджуваний об'єкт.
4. Вимоги безпеки пвсля закінчення лабораторних робіт з біології з вологими препаратами.
4.1. Після закінчення роботи учні здають вологі препарати вчителю біології або лаборанту кабінету біології на зберігання.
4.2. Учні приводять своє робоче місце в порядок.
4.3. Учні знімають спецодяг, миють руки з милом.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях в кабінеті біології під час проведення лабораторних робіт з вологими препаратами.
5.1.
У разі виникнення аварійних ситуацій (пожежа, поява сильних сторонніх запахів):
  • припинити виконання роботи;
  • повідомити про те, що трапилося вчителю біології;
  • за вказівкою вчителя, учні швидко і без паніки мають залишити кабінет біології.
5.2. Якщо відбулося пошкодження вологого препарату і при цьому стався витік шкідливого розчину і випарів, щоб уникнути отруєнь та алергічних реакцій, учителю біології необхідно вивести учнів з кабінету, нейтралізувати розчин, прибрати його залишки і провітрити кабінет.
5.3. Якщо при цьому спостерігається наявність порізів осколками, необхідно змастити краї ранки йодом і накласти стерильну пов'язку, повідомити про подію адміністрації навчального закладу та, при необхідності, забезпечити відправку постраждалого до найближчого медичного закладу.
Посадову інструкцію вчителя розробив:
«___»_______20___р. __________ (______________________)
З посадовою інструкцією ознайомлений (а), один екземпляр отримав(ла) та зобов'язуюсь зберігати його на робочому місці.
«___»_______20___р. __________ (______________________)

Інструкція з охорони праці при проведенні екскурсій з біології

УЗГОДЖЕНО
Голова профкому
_________ Леоновець Н.А
протокол № ____ від «__»___ 2019р.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор
Гімназії №9
__________ О.І.Євміна
Наказ №__ від "_"._.2019р.

Інструкція
з охорони праці № _______При проведенні екскурсій з біології

1. Загальні вимоги охорони праці при проведенні екскурсії з біології
1.1. До участі в екскурсіях допускаються учні, починаючи з 6-го класу, які пройшли інструктаж з охорони праці, медичний огляд, не мають медичних протипоказань і вивчили дану інструкцію з охорони праці при проведенні екскурсій з біології з учнями школи.



1.2.
Під час екскурсії з біології можливий вплив наступних небезпечних і шкідливих факторів:
  • травмування ніг при пересуванні без взуття, а також без штанів або панчох;
  • укуси отруйними тваринами і плазунами (змії, павукоподібні, багатоногі тощо);
  • зараження інфекційними хворобами при укусах їх переносниками (гризуни, кліщі, комахи тощо);
  • отруєння отруйними рослинами, плодами та грибами;
  • зараження шлунково-кишковими хворобами, вживаючи воду з відкритих водойм.
1.3. Згідно з інструкціє ю з охорони праці при проведенні екскурсій з біології при проведенні екскурсії необхідно мати медичну аптечку для надання першої допомоги постраждалим.
1.4. Учні зобов'язані дотримуватися правил пожежної безпеки, не розводити багаття і не користуватися відкритим вогнем у лісі.
1.5. Під час екскурсії групу учнів повинні супроводжувати двоє дорослих.
1.6. Про кожний нещасний випадок необхідно негайно повідомити керівнику екскурсії, який повинен надати першу допомогу потерпілому, при необхідності, відправити його до найближчого медичного закладу та повідомити про подію адміністрації школи.
1.7. Під час екскурсії учні повинні дотримуватися правил поведінки та особистої гігієни, також учні повинні дотримуватися встановленого порядку проведення екскурсії та вимог цієї інструкції при проведенні екскурсій з біології.
1.8. Учні, що не виконали або порушили інструкцію з охорони праці при проведенні екскурсій з біології, притягуються до відповідальності, а з усіма учнями необхідно провести позаплановий інструктаж з охорони праці.
2. Вимоги охорони праці перед проведенням екскурсії з біології
2.1. Перед проведенням екскурсії, її керівник повинен ретельно обстежити ділянку місцевості, де буде проводитись екскурсія учнів, вибираючи безпечні місця і маршрути пересування.
2.2. Ознайомитися з інформацією про місцевих отруйних та небезпечних тварин, плазунів, комах, рослин, плодів та грибів.
2.3. Надіти одяг і взуття, яке відповідає сезону та погоді. Для запобігання травм і укусів ніг надіти штани або панчохи. Щоб уникнути натирання ніг, взуття має бути зручним і відповідати розміру.
2.4. Переконатися в наявності аптечки та її укомплектованості необхідними медикаментами і перев'язувальним матеріалом.
3. Вимоги охорони праці під час екскурсії з біології
3.1. Пересуватися необхідно у взутті, щоб уникнути травм і укусів.
3.2. Вивчаючи флору і фауну водойми, не входити у воду. Для ознайомлення з живими об'єктами водоймища користуватися сачками на довгих ручках. Використання човнів або містків забороняється.
3.3. Щоб уникнути лісових пожеж та опіків, забороняється розводити багаття.
3.4. Забороняється використання отруйних речовин (хлороформ, сірчаний ефір тощо) для знищення комах.
3.5. Щоб уникнути отруєнь, не пробувати на смак різні рослини, плоди і гриби.
3.6. Щоб уникнути укусів і травм, не торкатися руками до отруйних і небезпечних плазунів, тварин, комах, рослин і грибів, а також не чіпати колючі чагарники і рослини.
3.7. Забороняється викопувати рослини з грунту незахищеними руками, необхідно використовувати для цієї мети лопатки, розпушувачі та інші захисні засоби.
3.8. Щоб уникнути зараження шлунково-кишковими хворобами, не можна пити воду з відкритих водойм, для цього використовувати воду, яку взяли із собою.
4. Вимоги охорони праці після закінчення екскурсії з біології
4.1. Перевірити за списком наявність всіх учасників екскурсії.
4.2. Здати керівнику екскурсії інвентар та зібрані зразки.
4.3. Ретельно вимити руки з милом або іншими дезінфікуючими засобами.
5. Вимоги охорони праці в аварійних ситуаціях при проведенні екскурсії з біології
5.1. При укусі отруйними тваринами, плазунами, комахами негайно доставити потерпілого до найближчого медичного закладу, повідомивши про це адміністрації навчального закладу.
5.2. При отриманні травми, надати першу допомогу потерпілому, при необхідності, доставити його до найближчого медичного закладу, повідомивши про це адміністрації навчального закладу.
Посадову інструкцію вчителя розробив:
«___»_______20___р. __________ (______________________)
З посадовою інструкцією ознайомлений (а), один екземпляр отримав(ла) та зобов'язуюсь зберігати його на робочому місці.
«___»_______20___р. __________ (______________________)


Немає коментарів:

Дописати коментар